onsdag 7 maj 2008

Indiskt bröd på gotländsk sten

Linnéa hade begärt naanbröd så naanbröd blev det. Sin vana trogen hade hon klippt ut och lagt fram ett recept. Detta är en procedur hon brukar ägna sig åt. Hon lusläser tidning efter tidning efter något som hon vill äta och sedan läggs receptet någonstans där det kan bli upptäckt, exempelvis på bänken i köket, på kylskåpet eller på tangentbordet. Det är sällan som jag orkar föjla recept men denna gång gjorde jag det nästan helt och hållet (jag använde givetvis inga mått, det gör jag i stort sätt aldrig). Receptet var från DN (det går säkert att hitta på hemsidan om någon skulle vara sugen). Jag lät det dock jäsa betydligt längre, 3 timmar istället för 1 timme och så har jag ju bakstenen som ger brödet fin yta.







blog comments powered by Disqus