tisdag 12 januari 2010

Paj med quorn curry och lite av varje

Snart beger jag mig till Sydkorea i ett halvår. Vet inte var jag ska bo och således inte heller om jag kommer ha tillgång till något kök. Jag hoppas på att jag skall kunna fylla på bloggen med lite koreansk matlagning.

I väntan på Korea är vi i färd med att äta ur kyl, lådor och skåp. Idag lyckades jag få till en riktigt bra paj av diverse ingredienser som jag skramlade ihop.



Deg
filmjölk
olivolja
havregryn
siktat dinkel
salt

Fyllning
gul lök
quorn
vitlök
curry
salt
paranötter
stora gula russin
oliver
inlagd mango

Stanning
3 ägg
2,5 dl mjölk
salt

Gör pajdegen och förgrädda. Stek gul lök och vitlök mjuka. Tillsätt quorn, curry och salt. Smaka av. Det kan behövas tillsättas lite vatten också. Tillsätt resten av ingredienserna.

Fyll skalet med fyllning och häll över stanningen. Grädda ca 30 minuter till stanningen har stannat och pajen fått fin färg.
blog comments powered by Disqus