torsdag 17 september 2009

Sallad med rostad palsternacka, halloumi, torkade tranbär, valnötter och annat gott

Ska passa på att ge en känga till alla caféer som totalt verkar sakna fantasi och serverar samma sallader som på alla andra caféer. Det går faktiskt att göra andra sallder än "grekisk sallad", "ost- och skinksallad" och "tonfisksallad". Jag tvivlar dessutom på att dom bara har en enda sallad i Grekland (jag har inte varit där så jag vet inte).

Här är ett alternativ! Jag nöjer mig med att redovisa ingredienserna, ni kan nog fundera ut resten.



Ingredienser
matvete
isbergssallad
lättkokt broccoli
rostad palsternacka
stekt halloumi
torkade tranbär
torkade stora gula russin
paprika
purjolök
rostade valnötter
olja
vinäger
salt

Bönröra
bönor
en skvätt vatten
soya
lite citronsaft
rostad vitlök (rosta med skalen på tills de fått färg och är mosiga)
salt
peppar

Mixa och smaka av med övriga ingredienser.
blog comments powered by Disqus